Drukuj

Imprezy integracyjne organizuje się po to, aby zespół pracujący razem zacieśnił więzy i poznał się lepiej. To budowanie relacji między pracownikami, którzy na co dzień przebywają ze sobą, ale zajęci obowiązkami służbowymi.

Impreza integracyjna - po co?

Firmy, w których panują zdrowe relacje, mają wyższą efektywność pracy. Wspólne spędzanie czasu w zupełnie neutralnych warunkach pozwala usprawnić komunikację. Dzięki temu maleje ryzyko konfliktów na gruncie zawodowym. Imprezy integracyjne mają też na celu motywację zespołu. Oderwanie się od codziennych obowiązków i wspólny odpoczynek pokazują, że warto się starać, ponieważ jest to nagradzane. Poza tym naładowanie akumulatorów do działania jest pozytywnym aspektem imprez integracyjnych. Spojrzenie na wszystko z dystansu i neutralnej perspektywy pozwala dostrzec to, o czym zapomina się na co dzień. Firmę, przedsiębiorstwo czy zakład pracy tworzą ludzie. To oni są trybikami w machinie i to od nich zależy, czy ta machina będzie sprawnie działała.

Jak zorganizować imprezę integracyjną?

Organizacją imprez integracyjnych zajmuje się przeważnie zespół ludzi z działu HR lub PR. W tym celu wykorzystuje się także firmy oferujące profesjonalne przygotowanie imprezy integracyjnej. Istnieją różne pomysły na spotkanie. Cieszą się one zainteresowaniem w zależności od preferencji zespołu.

Impreza integracyjna w hotelu

Wiele zalet ma impreza integracyjna zorganizowana w hotelu. Często wybiera się malownicze miejsce, by atmosfera pozytywnie nastrajała do pobytu i udziału w zabawie. Hotel jest też rodzajem oderwania się od codzienności wypełnionej obowiązkami. Pracownicy będą zatem traktować wyjazd trochę jak formę odpoczynku, a to sprzyja udanym relacjom. Poza tym decydując się na imprezę w hotelu, pracodawca nie musi zaprzątać już sobie głowy jej organizacją. Tym zajmie się obsługa hotelowa, a wgląd do programu spotkania można mieć znacznie wcześniej, by uwzględniono ewentualne zmiany. Impreza integracyjna to nie tylko siedzenie przy stole bankietowym. To przede wszystkim zabawy, gry, które mądrze przeprowadzone mają za zadanie podnieść kompetencje interpersonalne pracowników. Hotel jest także dobrym rozwiązaniem, jeśli firma posiada swoje siedziby w całym kraju. Dojazd w jedno miejsce, gdzie zapewniony jest nocleg, rozwiązuje trudności logistyczne. Decydując się na imprezę integracyjną w hotelu, można wykorzystać udogodnienia, jakie on proponuje. Malownicze krajobrazy zachęcają do spacerów. Basen czy kręgielnia - do zabawy zespołowej i relaksu. Sala konferencyjna - do wspólnych spotkań. 

Jak wybrać odpowiedni hotel na imprezę integracyjną?

Hotel musi przede wszystkim pasować do charakteru spotkania. Jeśli impreza ma być połączona ze szkoleniem, hotel musi posiadać salę konferencyjną. Jeśli spotkanie będzie w programie zakładało gry i zabawy w terenie, trzeba zapoznać się z zapleczem hotelu. Równie istotnym elementem jest dostateczną ilość miejsc noclegowych. Uczestnicy imprezy integracyjnej będą chcieli mieć zapewniony odpoczynek w komfortowych warunkach, by móc spokojnie odpocząć. Poza tym dobrze wybrany hotel zapewni pełen wachlarz atrakcji. Umożliwia to uczestnikom spotkania zorganizowany czas i świetną zabawę. Dodatkowym atutem będzie na pewno okolica bogata w atrakcje turystyczne, miejsca do zwiedzania oraz piękne widoki i bliskość przyrody. W takiej scenerii pracownicy nie tylko zacieśnią więzy czy przyjemnie spędzą czas na rozmowach, ale przede wszystkim zrelaksują się, odpoczną, by z wigorem wrócić do codziennych obowiązków.

Współautorem publikacji jest Hotel Grand Chotowa - luksusowy Resort SPA stworzony do wypoczynku, usług dla biznesu i wesel.